معاون فناوری، نوآوری و امور بینالملل وزارت ارتباطات با تأکید بر حمایت از سکوهای بومی، اعلام کرد سیاست توسعه پیامرسانهای داخلی از مسیر فیلترینگ و محدودسازی کاربران دنبال نخواهد شد. این موضع پس از بازنشر اظهارات مدیرعامل سروشپلاس درباره ناکارآمدی فیلترینگ در رشد پیامرسانهای داخلی مطرح شده است.
محمدحافظ حکمی، معاون فناوری، نوآوری و امور بینالملل وزارت ارتباطات، با بازنشر پستی در شبکه ایکس که به نقل از مدیرعامل سروشپلاس منتشر شده بود، نوشت: «آنچه بارها گفته شد ولی برای برخی قابل درک نیست؛ این بار از زبان خود پیامرسانها!»

حمایت از پیامرسانهای بومی بدون فیلترینگ
حکمی در ادامه تأکید کرد حمایت از توسعه و فراگیری سکوهای داخلی، سیاست خدشهناپذیر وزارت ارتباطات است، اما این حمایت نباید از طریق مسدودسازی انجام شود. این اظهارات در حالی مطرح میشود که مدیرعامل سروشپلاس نیز پیشتر اعلام کرده بود «فیلترینگ راهکار رشد پیامرسانهای داخلی نیست.»
به گفته معاون وزیر ارتباطات، برنامههای مختلفی برای تقویت زیستبوم دیجیتال داخلی در دستور کار قرار دارد. ارائه خدمات دولتی در بستر پیامرسانها و توسعه منابع درآمدی آنها از جمله اقداماتی است که وزارت ارتباطات برای افزایش کارآمدی و گسترش استفاده از این سکوها دنبال میکند.
این موضعگیری نشاندهنده تأکید وزارت ارتباطات بر توسعه رقابتپذیری و افزایش جذابیت خدمات در پیامرسانهای داخلی از طریق ابزارهای حمایتی و توسعهای، به جای محدودسازی دسترسی کاربران به سایر پلتفرمها است.






































